vineri, iunie 05, 2009

Buretele obscur din Viena


E foarte distractiv sa uiti un burete de piele in Viena, Londra sau Praga, ma rog, un oras mareţ oarecare. Sa-ti imaginezi cum printre statui, monumente, muzee, turisti, timbre, harti si tablouri, pluteste in aer un burete de baie, al unei fete oarecare crocolili din Romania. Ea s-a indepartat hăăh ăh, de mult, imbracata, incarcata de bagaje, de buzunarele largi pline ochi cu bilete de tramvai sau metrou, intrari la muzeu, esarfe, desene, ilustrate cartonate, carti in limbi necunoscute, umbrele, e deja tolănită pe teritoriu local. Si care, daca tot e sa amintim, avea niste pete negre dobandite din greseala cand, uitat in cada stralucitoare, s-a imbibat cu niste feşteală scursa din masina de spalat ruland pe programul 9, am impresia cel pentru pelerine obscure croite in favoarea vrajitoarelor alchimiste de onoare. Burete pe care, saraca de ea, turna un fel de tinctura, ca stergând apăsat, pielicica subtire si calda sa capete macar pe sfert sporul cristalizat, cu însuşirea de a refracta puternic lumina, al papusilor exotice de marcasit din căpşor. Degeaba, e dus, inmagazinat intr-un proiect descheiat al Vienei

2 comentarii:

Alexandru spunea...

Eu cred ca buretele o sa se invirteasca, abatut, al nimanui, pe Ringstrasse, din ce in ce mai repede, pina cind forta centrifuga o sa-l arunce inapoi la tine :)

crocolili spunea...

ah, totusi mai bine ar fi... sa nu se intoarca, io m-am cam obisnuit cu cel nou. de interes pentru el e sa ramana in Viena.
da, s-a hotarat! mi-e clar ce urmeaza: sa ramana in numele meu, tocmai acolo, la Viena